top of page

ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT

Cég neve: AGRO MASTERS Hungary Kft.

Székhely: 8692 Szőlősgyörök, Arany János u. 33.

Adószám: 27788837-2-14

Cégjegyzékszám: 14-09-319159

Képviselő: Szarvas Zoltán ügyvezető

(továbbiakban: Társaság vagy Adatkezelő)

Jelen Szabályzat a Társaság adatkezelési tevékenységének belső szabályait tartalmazza AZ

EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016. április

27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről

és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül

helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) – való megfelelés céljából.

A Szabályzat és mellékleteinek utolsó módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét a

mai napon elfogadtam:

Szőlősgyörök, 2023. november 10.

__________________________

TARTALOMJEGYZÉK

I. FEJEZET - ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A Szabályzat célja és hatálya

2. Fogalommeghatározások

II. FEJEZET - AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA

3. Az adatkezelés jogszerűsége

4 Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján

5. Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés

6. A Társaság adatkezelési tájékoztatója

III. FEJEZET - SZERZŐDÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK

7. Szerződő partnerek adatainak kezelése – vevők, szállítók nyilvántartása

8. Jogi személy ügyfelek, vevők, szállítók természetes személy képviselőinek elérhetőségi

adatai

9. Adatkezelés a Társaság webáruházában

IV. FEJEZET – HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉS

10. Látogatói adatkezelés a Társaság honlapján - Tájékoztatás sütik (cookie) alkalmazásáról

11. Hírlevél szolgáltatáshoz kapcsolódó adatkezelés

12. Direkt marketing célú adatkezelés

13. Marketing célú adatkezelésekhez kötődő adatkezelések

V. FEJEZET - JOGI KÖTELEZETTSÉGEN ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK

14. Adatkezelés adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából

15. Kifizetői adatkezelés

16. A Levéltári törvény szerint maradandó értékű iratokra vonatkozó adatkezelés

VI. FEJEZET - ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK

17. Adatbiztonsági intézkedések

VII. FEJEZET - ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE

18. Az adatvédelmi incidens fogalma

19. Adatvédelmi incidensek kezelés, orvoslása

20. Adatvédelmi incidensek nyilvántartása

VIII. FEJEZET - ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES

KONZULTÁCIÓ

21. Adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció

IX. FEJEZET - AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAI

28. Tájékoztatás az érintett jogairól

XI. FEJEZET - ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

22. A Szabályzat megállapítása és módosítása

23. Intézkedések a szabályzat megismertetése

MELLÉKLETEK

1. melléklet Adatkérő lap személyes adatok hozzájáruláson alapuló kezeléséhez

2. melléklet Adatkezelési tájékoztató az érintett természetes személy jogairól személyes

adatai kezelése vonatkozásában

3. melléklet Tájékoztató a munkavállaló személyes adatainak kezeléséről és személyhez

fűződő jogokról

5. melléklet Szerződéskötésekhez és megrendelés visszaigazolásához kötődő adatvédelmi

tájékoztatás

6. melléklet Tájékoztatás a szabályzat megismertetésének módjáról a weboldal látogatóival

és webshop vásárlókkal

I.) FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A Szabályzat célja és hatálya

(1) E Szabályzat célja azon belső szabályok megállapítása és intézkedések megalapozása,

amelyek biztosítják, hogy a Társaság adatkezelő és adatfeldolgozó tevékenysége megfeleljen

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016.

április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő

védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül

helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR Rendelet) – továbbá az

információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény

(a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.

(2) E Szabályzat hatálya természetes személyre vonatkozó személyes adatok Társaság általi

kezelésére terjed ki.

(3) Egyéni vállalkozó, egyéni cég, őstermelő ügyfeleket, vevőket, szállítókat e szabályzat

alkalmazásában természetes személynek kell tekinteni.

(4) Szabályzat hatálya nem terjed ki az olyan személyes adatkezelésre, amely jogi személyekre

vonatkozik, beleértve a jogi személy nevét és formáját, valamint a jogi személy elérhetőségére

vonatkozó adatokat.

2. Fogalommeghatározások

E Szabályzat alkalmazásában irányadó fogalom meghatározásokat a GDPR Rendelet 4. cikke

tartalmazza. Ennek megfelelően emeljük ki a főbb fogalmakat:

1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”)

vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy

közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat,

online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági,

kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem

automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés,

rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés,

felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján,

összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük

korlátozása céljából;

4. „profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája,

amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos

személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági

helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez,

megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők

elemzésére vagy előrejelzésére használják;

5. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében

további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes3adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve, hogy az ilyen további információt

külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy

azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet

kapcsolni;

6 „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált

vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott

ismérvek alapján hozzáférhető;

7. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy

bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy

másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami

jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös

szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

8 „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy

bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

9 „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely

egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik

fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a

tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek

címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az

adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

10 „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy

bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval

vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt

a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;

11 „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő

tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a

megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt

érintő személyes adatok kezeléséhez;

12. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más

módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,

megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést

eredményezi.

II.) FEJEZET
AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA

Az adatkezelés jogszerűsége

(1) A GDPR Rendelet 6. cikke értelmében a személyes adatok kezelése kizárólag akkor és

annyiban jogszerű, amennyiben legalább az egyike teljesül:

a) az érintett hozzájárulását adta,

b) az adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges,

c) az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges,

d) az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek

védelme miatt szükséges,

e) az adatkezelés közérdekű, vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány

gyakorlásának keretében végzett feladat ellátásához szükséges,

4f) az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez

szükséges

4. Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján

(1) Amennyiben a Társaság hozzájáruláson alapuló adatkezelést kíván végezni, az érintett

hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez az 1. számú melléklet szerinti adatkérő lap

szerinti tartalommal és tájékoztatással kell kérni.

(2) Hozzájárulásnak minősül az is, ha az érintett a Társaság internetes honlapjának

megtekintése során bejelöl egy erre vonatkozó négyzetet, az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások igénybevétele során erre vonatkozó technikai beállításokat hajt

végre, valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott

összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez

egyértelműen jelzi. A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés ezért nem

minősül hozzájárulásnak.

(3) A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési

tevékenységre kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást

az összes adatkezelési célra vonatkozóan meg kell adni.

(4) Ha az érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében adja meg, amely más

ügyekre is vonatkozik – pl, értékesítési, szolgáltatási szerződés megkötése - a hozzájárulás

iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon kell előadni,

érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel. Az érintett

hozzájárulását tartalmazó ilyen nyilatkozat bármely olyan része, amely sérti a GDPR

Rendeletet, kötelező erővel nem bír.

(5) A Társaság nem kötheti szerződés megkötését, teljesítését olyan személyes adatok

kezeléséhez való hozzájárulás megadásához, amelyek nem szükségesek a szerződés

teljesítéséhez.

(6) A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak

megadását.

(7) Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett

adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése

céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását

követően is kezelheti.

5. Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés

(1) A jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés esetén a kezelhető adatok körére, az adatkezelés

céljára, az adatok tárolásának időtartamára, a címzettekre az alapul szolgáló jogszabály

rendelkezései irányadók.

(2) A jogi kötelezettség teljesítése jogcímén alapuló adatkezelés az érintett hozzájárulásától

független, mivel az adatkezelést jogszabály határozza meg. Az érintettel az adatkezelés

5megkezdése előtt ez esetben közölni kell, hogy az adatkezelés kötelező, továbbá az érintettet az

adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai

kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról,

az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról,

arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a rá vonatkozó jogi kötelezettség alapján

kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az

érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is. Kötelező adatkezelés

esetén a tájékoztatás megtörténhet az előbbi információkat tartalmazó jogszabályi

rendelkezésekre való utalás nyilvánosságra hozatalával is.

6. A Társaság adatkezelési tájékoztatója

(1) A Társaság általános adatkezelési tájékoztatóját és annak kivonatát a 2. számú

melléklet tartalmazza.

(2) gyakorlását.

A Társaság valamennyi adatkezelése során köteles biztosítani az érintett jogainak

III. FEJEZET
SZERZŐDÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK

Szerződő partnerek adatainak kezelése – vevők, szállítók nyilvántartása

(1) A Társaság a szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése,

megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezeli a vele vevőként, szállítóként

szerződött természetes személyek következő adatait:

1. név,

2. lakcímét,

3. székhelyének, telephelyének címe

4. adóazonosító jelét, adószámát,

5. személyi igazolvány számát,

6. telefonszámát, e-mail címét,

7. bankszámlaszámát,

8. vevőszámát (ügyfélszámát, rendelésszámát), online azonosítóját (vevők, szállítók

listája, törzsvásárlási listák),

(2) Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés

megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (pl.:

árajánlat kérés, vásárlói érdeklődés).

(3) A személyes adatok címzettjei: a Társaság ügyfél kiszolgálással kapcsolatos feladatokat

ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.

(4) A személyes adatok tárolásának időtartama: a szerződés teljesítését, megszűnését

követő a Számviteli tv. 169. §-a alapján 8 év.

6(5) Az érintett természetes személlyel az adatkezelés megkezdése előtt tájékoztatni kell az

adatkezelésére irányadó szabályokról. Amennyiben írásbeli szerződéskötésre kerül a sor, a

tájékoztatás minden esetben írásban, a szerződés, illetve a megrendelés visszaigazolásának a

részeként történik, melynek javasolt szövegét jelen Szabályzat 5. számú melléklete

tartalmazza.

8. Jogi személy ügyfelek, vevők, szállítók természetes személy képviselőinek elérhetőségi

adatai

(1) A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve, címe, telefonszáma, e-

mail címe, online azonosítója.

(2) A személyes adatok kezelésének célja: a Társaság jogi személy partnerével kötött szerződés

teljesítése, üzleti kapcsolattartás, jogalapja: a szerződés megkötése és teljesítése.

(3) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal

kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói.

(4) A személyes adatok tárolásának időtartama: az üzleti kapcsolat, illetve az érintett

képviselői minőségének fennállását követő 2 évig.

(5) Az érintett természetes személlyel az adatkezelés megkezdése előtt tájékoztatni kell az

adatkezelésére irányadó szabályokról. Amennyiben írásbeli szerződéskötésre kerül a sor, a

tájékoztatás minden esetben írásban, a szerződés, illetve a megrendelés visszaigazolásának a

részeként történik, melynek javasolt szövegét jelen Szabályzat 5. számú melléklete

tartalmazza.

9. Adatkezelés a Társaság webáruházában

(1) A Társaság által működtetett webáruházban történő vásárlás távollévők között kötött

szerződésnek minősül, figyelemmel az Elker. törvényre és a fogyasztó és a vállalkozás közötti

szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre. Webáruházban

történő vásárlás esetén az adatkezelés jogcíme a szerződés teljesítése.

(2) Webáruházban történő vásárlás esetén az adatkezelés jogalapja lehet a szerződés teljesítése.

(3) Az Elker. törvény 13/A.§ (1) bekezdése alapján az Társaság a szolgáltató az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának

meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak

számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti a

webáruházban regisztráló, vásárló azonosításához szükséges természetes személyazonosító

adatokat és lakcímet. Az Elker. törvény 13/A. § (2) bekezdése alapján a Társaság számlázás

céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével

kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, adószámot, lakcímet, szállítási címet,

valamint a szolgáltatás, megrendelés igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére

vonatkozó adatokat. Ezen túlmenően a Társaság kezelheti a webáruházban regisztráló, vásárló

telefonszámát, e-mail címét, bankszámlaszámát, online azonosítóját.

7(4) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal,

pénzüggyel, szállítással, marketing tevékenységével kapcsolatos feladatokat ellátó

munkavállalói, adatfeldolgozóként, a Társaság adózási, könyvviteli feladatait ellátó vállalkozás

munkavállalói, az adó és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából, a Társaság IT

szolgáltatója munkavállalói a tárhelyszolgáltatás teljesítése céljából, a futárszolgálat

munkavállalói a szállítási adatok vonatkozásában.

(5) A személyes adatok tárolásának időtartama: a vásárlás évét követő év 8 év a Számviteli

tv. 169. § előírásainak megfelelően.

(6) A webáruházban történő vásárlás során az Adatkezelési tájékoztatót (2. számú melléklet)

egy linkkel elérhetővé kell tenni.

IV. FEJEZET
HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK

IV. FEJEZET

HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK

10. Látogatói adatkezelés a Társaság weboldalán, tájékoztatás sütik (cookie)

alkalmazásáról

(1) A honlapra látogatót a honlapon tájékoztatni kell a sütik alkalmazásáról, és ehhez – a

technikailag elengedhetetlenül szükséges munkamenet (session) sütik kivételével – a

hozzájárulását kell kérni.

(2) A süti (angolul cookie) egy olyan adat, amit a meglátogatott weboldal küld a látogató

böngészőjének (változónév-érték formában), hogy az eltárolja és később ugyanaz a

weboldal be is tudja tölteni a tartalmát.

(3) Egy felhasználónak az elektronikus hírközlő végberendezésén csak az érintett felhasználó

világos és teljes körű – az adatkezelés céljára is kiterjedő – tájékoztatását követő

hozzájárulása alapján lehet adatot tárolni, vagy az ott tárolt adathoz hozzáférni (az

elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 155. § (4) bekezdése). Ez alapján a

Társaság weboldalán az első látogatáskor egy rövid összefoglalót kell adni a látogató

számára a sütik alkalmazásáról, és egy linken keresztül utalni kell a teljes körű tájékoztató

elérhetőségére (2. számú melléklet szerinti adatkezelési tájékoztató). E tájékoztatóval a

Társaság biztosítja, hogy a látogató a weboldal információs társadalommal összefüggő

szolgáltatásainak igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse,

hogy a Társaság mely adatkezelési célokból mely adat fajtákat kezel, ideértve az igénybe

vevővel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is.

(4) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker tv.)

13/A. § (3) bekezdése szerint a szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon

személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül

szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell

megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy

személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és

az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban8ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

11. Hírlevél szolgáltatáshoz kapcsolódó adatkezelés

(1) A weboldalon a hírlevél szolgáltatásra regisztráló természetes személy az erre vonatkozó

négyzet bejelölésével adhatja meg kifejezett előzetes hozzájárulását személyes adatai

kezeléséhez. Tilos a négyzet előre bejelölése. A feliratkozás során az Adatkezelési

tájékoztatót (2. melléklet) egy linkkel elérhetővé kell tenni. A hírlevélről az érintett a hírlevél

„Leiratkozás” alkalmazásának használatával, vagy írásban, vagy e-mailben tett

nyilatkozattal bármikor leiratkozhat, amely a hozzájárulás visszavonását jelenti. Ilyen

esetben a leiratkozó minden adatát haladéktalanul törölni kell. A leiratkozás után tilos újabb

hírlevelet küldeni a leiratkozó számára.

(2) A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve (vezetéknév, keresztnév),

e-mail címe.

(3) A személyes adatok kezelésének célja: hírlevél küldése a Társaság termékei, szolgáltatásai

tárgyában, reklámanyag küldése

(4) Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.

(5) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal,

marketing tevékenységével kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói,

adatfeldolgozóként a Társaság IT szolgáltatója munkavállalói a tárhelyszolgáltatás

teljesítése céljából.

(6) A személyes adatok tárolásának időtartama: a hírlevél-szolgáltatás fennállásáig, vagy az

érintett hozzájárulása visszavonásáig (törlési kérelméig).

12. Direkt marketing célú adatkezelés

(1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek, mint

címzettnek közvetlen megkeresése módszerével (közvetlen üzletszerzés), így különösen

elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján – a

gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII.

törvény 6. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel – kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz

a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.

(2) Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.

(3) A személyes adatok kezelésének célja a Társaság tevékenységéhez kapcsolódó direkt

marketing tevékenység folytatása, azaz reklámkiadványok, hírlevelek, aktuális ajánlatok

nyomtatott (postai) vagy elektronikus formában (e-mail) történő rendszeres vagy

időszakonkénti megküldése a regisztrációkor megadott elérhetőségekre.

(4) A Társaság által reklám-címzetti megkeresés céljára kezelhető személyes adatok köre: a

természetes személy neve, címe, telefonszáma, e-mail címe, online azonosító.

9(5) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal

kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, adatfeldolgozóként a Társaság IT szolgáltatója

szerverszolgáltatást végző munkavállalói, postai kézbesítés esetén a Posta munkavállalói.

(6) A személyes adatok tárolásának időtartama: a hozzájárulás visszavonásáig.

(7) A direkt marketing célú adatkezeléshez való hozzájárulásra a jelen szabályzat 1. melléklete

szerinti adatkérő lap alkalmazható.

13. Marketing célú megjelenésekhez kötődő adatkezelések

(1) Ezen adatkezelések célja a Társaság tevékenységéhez kapcsolódó nyomtatásban, illetve

online felületeken történő reklámozás elősegítése. Ilyen jellegű adatkezelés jogalapja

csakis az érintett hozzájárulása lehet.

(2) (3) (4) (5) (6) Az adatkezelés során érintett lehet: szerződéses partner, munkavállaló, harmadik fél, tehát

bárki, aki önként vállalja a reklámban való részvételét.

Az adatok köre: név, fénykép, videófelvétel.

A címzettek köre: a marketing célú megjelenéseket biztosító felületek – különösen honlap,

közösségi média, nyomtatott reklámanyagok - tekintetében adatfeldolgozónak minősülő

személyek.

Az adatok tárolásának időtartama: hozzájárulás visszavonásáig.

Az adatkezeléshez való hozzájárulásra a jelen szabályzat 1. melléklete szerinti adatkérő

lap alkalmazható.

V. FEJEZET
JOGI KÖTELEZETTSÉGEN ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK

Adatkezelés adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából

(1) A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogalapján, törvényben előírt adó és számviteli

kötelezettségek teljesítése (könyvelés, adózás) céljából kezeli a vevőként, szállítóként vele

üzleti kapcsolatba lépő természetes személyek törvényben meghatározott adatait.

(2) A kezelt adatok:

- az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. (Áfa tv.) 169. § -a alapján

különösen: adószám, név, cím, adózási státusz;

- a Számviteli tv. 167. §-a alapján: név, cím, a gazdasági műveletet elrendelő személy

vagy szervezet megjelölése, az utalványozó és a rendelkezés végrehajtását igazoló személy,

valamint a szervezettől függően az ellenőr aláírása; a készletmozgások bizonylatain és a

pénzkezelési bizonylatokon az átvevő, az ellennyugtákon a befizető aláírása;

10- a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény alapján (Szja tv.):

vállalkozói igazolvány száma, őstermelői igazolvány száma, adóazonosító jel.

(3) A személyes adatok címzettjei: a Társaság adózási, könyvviteli, bérszámfejtési,

társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói.

(4) A személyes adatok tárolásának időtartama a Számviteli tv. 169. §-a alapján a jogalapot

adó jogviszony megszűnését követő 8 év.

15. Kifizetői adatkezelés

(1) A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogalapján, törvényben előírt adó és

járulékkötelezettségek teljesítése (adó, adóelőleg és járulékok megállapítása, bérszámfejtés,

társadalombiztosítási, nyugdíj ügyintézés) céljából kezeli azon érintettek – munkavállalók,

családtagjaik, foglalkoztatottak, egyéb juttatásban részesülők – adótörvényekben előírt

személyes adatait, akikkel kifizetői kapcsolatban áll.

(2) A kezelt adatok körét az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. tv. (Art.) 50.§-a határozza

meg, külön is kiemelve ebből: a természetes személy természetes személyazonosító adatait

(ideértve az előző nevet és a titulust is), nemét, állampolgárságát, a természetes személy

adóazonosító jelét, társadalombiztosítási azonosító jelét (TAJ szám).

(3) A személyes adatok címzettjei: a Társaság adózási, bérszámfejtési, társadalombiztosítási

(kifizetői) feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói.

(4) A személyes adatok tárolásának időtartama a Számviteli tv. 169. §-a alapján a jogalapot

adó jogviszony megszűnését követő 8 év.

16. A Levéltári törvény szerint maradandó értékű iratokra vonatkozó adatkezelés

(1) A Társaság jogi kötelezettsége teljesítése jogalapján kezeli a köziratokról, a

közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény

(Levéltári törvény) szerint maradandó értékűnek minősülő iratait abból a célból, hogy a

Társaság irattári anyagának maradandó értékű része épségben és használható állapotban a jövő

nemzedékei számára is fennmaradjon.

(2) Az adatok tárolásának időtartama: a közlevéltár részére történő átadásig.

(2) A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezetője, iratkezelést, irattárazást végző

munkavállalója, a közlevéltár munkatársa.

VI. FEJEZET
ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK

Adatbiztonsági intézkedések

11(1) A Társaság valamennyi célú és jogalapú adatkezelése vonatkozásában a személyes adatok

biztonsága érdekében köteles megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és

kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR Rendelet és az Infotv., érvényre

juttatásához szükségesek.

(2) Az Adatkezelő az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a véletlen vagy jogellenes

megsemmisítés, elvesztés, megváltoztatás, sérülés, jogosulatlan nyilvánosságra hozatal vagy az

azokhoz való jogosulatlan hozzáférés ellen.

(3) A Társaság a személyes adatokat bizalmas adatként minősíti és kezeli. A munkavállalókkal

a személyes adatok kezelésére vonatkozóan titoktartási kötelezettséget ír elő, amelyre a 6.

számú melléklet szerinti kikötést kell alkalmazni. A személyes adatokhoz való hozzáférést a

Társaság jogosultsági munkakörökhöz igazodóan korlátozza.

(4) A Társaság az informatikai rendszereket jelszóval, illetve tűzfallal védi és vírusvédelemmel

látja el.

(5) A Társaság az elektronikus adatfeldolgozást, nyilvántartást számítógépes program útján

végzi, amely megfelel az adatbiztonság követelményeinek. A program biztosítja, hogy az

adatokhoz csak célhoz kötötten, ellenőrzött körülmények között csak azon személyek férjenek

hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van.

(6) A személyes adatok automatizált feldolgozása során az adatkezelő és az adatfeldolgozó

további intézkedésekkel biztosítja:

a) a jogosulatlan adatbevitel megakadályozását;

b) az automatikus adatfeldolgozó rendszerek jogosulatlan személyek általi, adatátviteli

berendezés segítségével történő használatának megakadályozását;

c) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy a személyes adatokat adatátviteli

berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy továbbíthatják;

d) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy mely személyes adatokat, mikor és ki

vitte be az automatikus adatfeldolgozó rendszerekbe (naplózás);

e) a telepített rendszerek üzemzavar esetén történő helyreállíthatóságát és

f) azt, hogy az automatizált feldolgozás során fellépő hibákról jelentés készüljön.

(7) A Társaság a személyes adatok védelme érdekében gondoskodik az elektronikus úton

folytatott bejövő és kimenő kommunikáció ellenőrzéséről.

(8) A Társaság által kezelt személyes adatok interneten történő megosztása szigorúan tilos!

(9) A munkahelyen és a Társaság eszközein fájl letöltő-, játék-, csevegő-, szexuális

szolgáltatásokat kínáló oldalak látogatása szigorúan tilos!

(10) Külső forrásból kapott vagy letöltött, nem engedélyezett programok használata tilos!

(11) A folyamatban lévő munkavégzés, feldolgozás alatt lévő iratokhoz csak az illetékes

ügyintézők férhetnek hozzá, a személyzeti, a bér- és munkaügyi, valamint egyéb személyes

adatokat tartalmazó iratokat biztonságosan elzárva kell tartani.

(12) Biztosítani kell az adatok és az azokat hordozó eszközök, iratok megfelelő fizikai védelmét

VII. FEJEZET
ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE

Adatvédelmi incidens fogalma

(1) Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más

módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,

megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést

eredményezi (GDPR Rendelet 4. cikk 12.).

(2) Adatvédelmi incidens során sérül a titoktartási kötelezettség, a hozzáférhetőség és az

integritás. Márpedig ezek a GDPR Rendelet szerint is fontos alapelvek, melyek betartása

elsődleges feladata az Adatkezelőnek.

(3) A leggyakrabban előforduló incidensek lehetnek például: a laptop vagy mobil eszközök

elvesztése, személyes adatok nem biztonságos tárolása, adatok nem biztonságos továbbítása

(eltévedt levél), ügyfél- és vevő- partnerlisták illetéktelen másolása, továbbítása, szerver elleni

támadások, honlap feltörése, teszt rendszerben éles adatokkal dolgoznak, adat továbbítás nyílt

formátumban, közös hozzáférések használata, selejtezés esetén a háttértárolók nem

sterilizálása, üzemzavar.

19. Adatvédelmi incidensek kezelés, orvoslása

(1) Adatvédelmi incidensek megelőzése, kezelése, a vonatkozó jogi előírások betartása a

Társaság cégvezetőjének a feladata.

(2) Az informatikai rendszereken naplózni és elemezni kell a hozzáféréseket és hozzáférési

kísérleteket.

(3) Amennyiben a társaság ellenőrzésre jogosult munkavállalói a feladataik ellátása során

adatvédelmi incidenst észlelnek, haladéktalanul értesíteniük kell a Társaság vezetőjét, valamint

az erre kijelölt személyt.

(4) A Társaság munkavállalói kötelesek jelenteni a Társaság vezetőjének, vagy a munkáltatói

jogok gyakorlójának, ha adatvédelmi incidenst, vagy arra utaló eseményt észlelnek.

(5) Adatvédelmi incidens bejelentése esetén a Társaság vezetője – az informatikai szakember

bevonásával – haladéktalanul megvizsgálja a bejelentést, ennek során azonosítani kell az

incidenst, el kell dönteni, hogy valódi incidensről, vagy téves riasztásról van szó. Meg kell

vizsgálni és meg kell állapítani:

- az incidens bekövetkezésének időpontját és helyét,

- az incidens leírását, körülményeit, hatásait,

- az incidens során kompromittálódott adatok körét, számosságát,

- a kompromittálódott adatokkal érintett személyek körét,

- az incidens elhárítása érdekében tett intézkedések leírását,

- a kár megelőzése, elhárítása, csökkentése érdekében tett intézkedések leírását.

(6) Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az érintett rendszereket, személyeket, adatokat13be kell határolni és el kell különíteni és gondoskodni kell az incidens bekövetkezését

alátámasztó bizonyítékok begyűjtéséről és megőrzéséről. Ezt követően lehet megkezdeni a

károk helyreállítását és a jogszerű működés visszaállítását.

(7) Az adatvédelmi incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni

vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes

adataik feletti rendelkezés elvesztését vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos

megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást vagy a személyazonossággal való visszaélést, a

pénzügyi veszteséget, az álnevesítés engedély nélküli feloldását, a jó hírnév sérelmét, a szakmai

titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve

természetes személyeket sújtó egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrányt.

(8) Amint az Adatkezelő tudomására jut az adatvédelmi incidens, azt indokolatlan késedelem

nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a

tudomására jutott, bejelenteni köteles az illetékes felügyeleti hatóságnál, kivéve, ha az

elszámoltathatóság elvével összhangban bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens

valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.

Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az előírt

információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben is közölni lehet.

(9) Az érintettet az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja, ha az adatvédelmi

incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és

szabadságaira nézve, annak érdekében, hogy megtehesse a szükséges óvintézkedéseket. A

tájékoztatásnak tartalmaznia kell annak leírását, hogy milyen jellegű az adatvédelmi incidens,

valamint az érintett a természetes személynek szóló, a lehetséges hátrányos hatások enyhítését

célzó javaslatokat. Az érintettek tájékoztatásáról az észszerűség keretei között a lehető

leghamarabb gondoskodni kell, szorosan együttműködve a felügyeleti hatósággal, és betartva

az általa vagy más érintett hatóságok például bűnüldöző hatóságok által adott útmutatást.

(10) Meg kell bizonyosodni arról, hogy az összes megfelelő technológiai védelmi és szervezési

intézkedés végrehajtásra került-e, egyrészt az adatvédelmi incidens haladéktalan megállapítása,

másrészt a felügyeleti hatóságnak történő bejelentés és az érintett sürgős értesítése érdekében.

Azt, hogy az értesítésre indokolatlan késedelem nélkül került-e sor, különösen az adatvédelmi

incidens jellegére és súlyosságára, valamint annak az érintettre gyakorolt következményeire,

illetve hátrányos hatásaira figyelemmel kell megállapítani. A felügyeleti hatóságnak történt

bejelentést az e rendeletben meghatározott feladataival és hatásköreivel összhangban történő

beavatkozását eredményezheti.

(11) Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem

igazolására szolgáló indokokat is. Az adatfeldolgozó az adatvédelmi incidenst, az arról való

tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem nélkül bejelenti az Adatkezelőnek.

(12) A bejelentésben legalább:

- ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek

kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és

hozzávetőleges számát;

- közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb

kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;

- ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;

- ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett

14intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos

következmények enyhítését célzó intézkedéseket.

Jelen szabályzat 7. számú melléklete tartalmazza az incidens bejelentő papír alapú űrlapot.

20. Adatvédelmi incidensek nyilvántartása

(1) Az adatvédelmi incidensekről nyilvántartást kell vezetni, amely tartalmazza:

- az érintett személyes adatok körét,

- az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát,

- az adatvédelmi incidens időpontját,

- az adatvédelmi incidens körülményeit, hatásait,

- az adatvédelmi incidens orvoslására megtett intézkedéseket,

- az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

(2) A nyilvántartásban szereplő adatvédelmi incidensekre vonatkozó adatokat 5 évig meg kell

őrizni.

VIII. FEJEZET
ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES KONZULTÁCIÓ

Adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció

(1) Ha az adatkezelés valamely – különösen új technológiákat alkalmazó – típusa, figyelemmel

annak jellegére, hatókörére, körülményére és céljaira, valószínűsíthetően magas kockázattal jár

a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, akkor az adatkezelő az adatkezelést

megelőzően hatásvizsgálatot végez arra vonatkozóan, hogy a tervezett adatkezelési műveletek

a személyes adatok védelmét hogyan érintik. Olyan egymáshoz hasonló típusú adatkezelési

műveletek, amelyek egymáshoz hasonló magas kockázatokat jelentenek, egyetlen

hatásvizsgálat keretei között is értékelhetőek.

(2) Ha az adatvédelmi hatásvizsgálat megállapítja, hogy az adatkezelés az adatkezelő által a

kockázat mérséklése céljából tett intézkedések hiányában valószínűsíthetően magas kockázattal

jár, a személyes adatok kezelését megelőzően az adatkezelő konzultál a felügyeleti hatósággal.

(3) Adatvédelmi hatásvizsgálatot különösen az alábbi esetekben kell elvégezni:

- természetes személyekre vonatkozó egyes személyes jellemzők olyan módszeres és

kiterjedt értékelése, amely automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is –alapul és

amelyre a természetes személy tekintetében joghatással bíró vagy a természetes személyt

hasonlóképpen jelentős mértékben érintő döntések épülnek,

- személyes adatok különleges kategóriái kezelésének esetében,

- nyilvános helyek nagymértékű, módszeres megfigyelése esetében,

- jogszabály által előírt egyéb esetekben.

(4) Az adatvédelmi hatásvizsgálat minimális tartalma:

- a tervezett adatkezelési műveletek módszeres leírása és az adatkezelés céljainak

ismertetése, beleértve adott esetben az adatkezelő által érvényesíteni kívánt jogos érdeket,

15- az adatkezelés céljaira figyelemmel az adatkezelési műveletek szükségességi és

arányossági vizsgálata,

- az érintett jogait és szabadságait érintő kockázatok vizsgálata és a kockázatok kezelését

célzó intézkedések bemutatása, ideértve a GDPR rendelkezéseivel való összhang

igazolását szolgáló, az érintettek és más személyek jogait és jogos érdekeit figyelembe vevő

garanciákat, biztonsági intézkedéseket és mechanizmusokat.

(5) Az adatkezelőnek nem kell végeznie hatásvizsgálatot abban az esetben, ha

- az adatkezelés valószínűsíthetően nem jár magas kockázattal a természetes személyek

jogaira és szabadságaira nézve,

- az adatkezelés a jellegét, hatókörét, körülményét és céljait tekintve nagyon hasonlít

olyan adatkezelésre, amelyről már készült adatvédelmi hatásvizsgálat. Ilyen esetekben

felhasználhatók a hasonló adatkezelés adatvédelmi hatásvizsgálatának eredményei.

- az adatkezelési műveleteket felügyeleti hatóság meghatározott, azóta változatlan

feltételek mellett 2018 májusa előtt ellenőrizte,

- amennyiben az adatkezelés jogi kötelezettségen vagy közhatalmi jogosítvány

gyakorlásának jogcímén történik, jog szabályozza az adott adatkezelési műveletet és a jogalap

megállapítása során már készült adatvédelmi hatásvizsgálat (kivéve, ha a tagállam kimondta,

hogy az adatkezelési műveletet megelőzően hatásvizsgálatot szükséges végezni),

- az adatkezelés szerepel azoknak az adatkezelési műveleteknek a (felügyeleti hatóság

által összeállított) nem kötelező jegyzékében, amelyekre vonatkozóan nem kell adatvédelmi

hatásvizsgálatot végezni.

(6) Az adatvédelmi hatásvizsgálat menetét az adatkezelő a törvényi előírások

figyelembevételével saját maga határozza meg. Amennyiben a cég nem tud megfelelő

intézkedéseket hozni a kockázatok elfogadható szintre való csökkentésére (tehát a fennmaradó

kockázatok továbbra is jelentősek), akkor kötelező konzultálni a felügyeleti hatósággal.

(7) Az adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció részletes szabályaira a GDPR

Rendelet 35-36. cikkei és az Infotv. rendelkezései irányadók.

IX. FEJEZET
AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAI

22. Tájékoztatás az érintett jogairól

(1) Az érintett jogai röviden összefoglalva:

1. átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának elősegítése

2. előzetes tájékozódáshoz való jog – ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik

3. az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes

adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg

4. az érintett hozzáférési joga

5. a helyesbítéshez való jog

6. a törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)

7. az adatkezelés korlátozásához való jog

8. a személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés

korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség

9. az adathordozhatósághoz való jog

1610. a tiltakozáshoz való jog

11. automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást

12. korlátozások

13. az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről

14. a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való

jog)

15. 16. a felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog

az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz

való jog

(2) Az érintett jogai részletesen:

1. Átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának

elősegítése

1.1. Az Adatkezelőnek az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó

valamennyi információt és minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és

könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva kell

nyújtania, különösen a gyermekeknek címzett bármely információ esetében. Az

információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat

is – kell megadni. Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy

más módon igazolták az érintett személyazonosságát.

1.2. Az Adatkezelőnek elő kell segítenie az érintett jogainak a gyakorlását.

1.3. Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem

beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a jogai

gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. E határidő a GDPR

Rendeletben írt feltételekkel további két hónappal meghosszabbítható, amelyről az

érintettet tájékoztatni kell.

1.4. Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán,

késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül

tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy

az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági

jogorvoslati jogával.

1.5. Az Adatkezelő az információkat és az érintett jogairól szóló tájékoztatást és

intézkedést díjmentesen biztosítja, azonban egyes esetekben vannak kivételek, ezen

szabályozás alól:

Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő

jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás

nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:

a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy

b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az

adatkezelőt terheli.

171.6. Ha az adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó

természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett

személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

Az átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett jogainak gyakorlására

vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 12. cikke tartalmazza.

2. Előzetes tájékozódáshoz való jog, ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik

2.1. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és

információkról az adatkezelés megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjon. Ennek

keretében az érintettet tájékoztatni kell:

- az adatkezelő és képviselője kilétéről és elérhetőségeiről,

- az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségeiről (ha van ilyen),

- a személyes adatok tervezett kezelésének céljáról, valamint az adatkezelés

jogalapjáról,

- jogos érdek érvényesítésén alapuló adatkezelés esetén, az adatkezelő vagy

harmadik fél jogos érdekeiről,

- a személyes adatok címzettjeiről – akikkel a személyes adatot közlik -, illetve a

címzettek kategóriáiról, ha van ilyen;

- adott esetben annak tényéről, hogy az Adatkezelő harmadik országba vagy

nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat.

2.2. A tisztességes és átlátható adatkezelés biztosítása érdekében az Adatkezelőnek

az érintettet a következő kiegészítő információkról kell tájékoztatnia:

- a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, ezen

időtartam meghatározásának szempontjairól;

- az érintett azon jogáról, hogy kérelmezheti az Adatkezelőtől a rá vonatkozó

személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének

korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az

érintett adathordozhatósághoz való jogáról;

- az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulás

bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a

visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;

- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;

- arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses

kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint, hogy az

érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen lehetséges

következményeikkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;

- az automatizált döntéshozatal tényéről, ideértve a profilalkotást is, valamint

legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikáról, és arra vonatkozóan érthető

információkról, hogy az ilyen Adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre

nézve milyen várható következményekkel bír.

2.3. Ha az Adatkezelő a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további

adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az

érintettet erről az eltérő célról és minden releváns kiegészítő információról.

Az előzetes tájékozódáshoz való jog részletes szabályait a GDPR Rendelet 13. cikke

18tartalmazza.

3. Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a

személyes adatokat az Adatkezelő nem tőle szerezte meg.

3.1. Ha az Adatkezelő a személyes adatokat nem az érintettől szerezte meg, az

érintettet az adatkezelőnek a személyes adatok megszerzésétől számított legkésőbb

egy hónapon belül; ha a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára

használják, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmával; vagy ha

várhatóan más címzettel is közlik az adatokat, legkésőbb a személyes adatok első

alkalommal való közlésekor tájékoztatnia kell az előbbi pontban írt tényekről és

információkról, továbbá az érintett személyes adatok kategóriáiról, valamint a

személyes adatok forrásáról és adott esetben arról, hogy az adatok nyilvánosan

hozzáférhető forrásokból származnak-e.

3.2. A további szabályokra az előzetes tájékozódáshoz való joggal kapcsolatban írtak

irányadók.

E tájékoztatás részletes szabályait a GDPR Rendelet 14. cikke tartalmazza.

4. Az érintett hozzáférési joga

4.1. Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra

vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen

adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az előbbi

2-3. pontban írt kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon.

4.2. Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére

történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a

továbbításra vonatkozóan a GDPR Rendelet 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról.

4.3. Az Adatkezelőnek az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az

érintett rendelkezésére kell bocsátania. Az érintett által kért további másolatokért az

Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat

fel.

Az érintett hozzáférési jogára vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 15.

cikke tartalmazza.

5. A helyesbítéshez való jog

5.1. A helyesbítéshez való jog érvényesülése érdekében az Adatkezelő, ha az általa,

illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt

személyes adatok pontatlanok, helytelenek vagy hiányosak, azokat - különösen az

érintett kérelmére - haladéktalanul pontosítja vagy helyesbíti, illetve ha az az

adatkezelés céljával összeegyeztethető, az érintett által rendelkezésére bocsátott

további személyes adatokkal vagy az érintett által a kezelt személyes adatokhoz

fűzött nyilatkozattal kiegészíti.

5.2. Az Adatkezelő mentesül a fenti kötelezettség alól, ha

19- a pontos, helytálló, illetve hiánytalan személyes adatok nem állnak

rendelkezésére és azokat az érintett sem bocsátja rendelkezésére, vagy

- az érintett által rendelkezésére bocsátott személyes adatok valódisága kétséget

kizáróan nem állapítható meg.

6. A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)

6.1. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem

nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra,

hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül

törölje ha

- célja megszűnt vagy az adatok további kezelése már nem szükséges az

adatkezelés céljának megvalósulásához;

- az érintett visszavonja a hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más

jogalapja;

- az érintett tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű

ok az adatkezelésre;

- a személyes adatokat jogellenesen kezelték;

- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban

előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;

- a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermeknek kínált, információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor;

- határozott, vagy jogszabályban előírt, vagy hozzájárulás esetén ott

meghatározott időtartam eltelt.

6.2. A törléshez való jog nem érvényesíthető, ha az adatkezelés szükséges

- a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása

céljából;

- az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség

teljesítése, illetve közérdekből vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi

jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;

- a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;

- a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy

statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog valószínűsíthetően lehetetlenné

tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy

- jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

A törléshez való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 17. cikke

tartalmazza.

7. Az adatkezelés korlátozásához való jog

7.1. Az adatkezelés korlátozása esetén az ilyen személyes adatokat a tárolás

kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez,

érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy

jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos

közérdekéből lehet kezelni.

7.2. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést,

ha az alábbiak valamelyike teljesül:

20- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra

az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a

személyes adatok pontosságát;

- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri

azok felhasználásának korlátozását;

- az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés

céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez,

érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy

- az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az

időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos

indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

7.3. Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az érintettet előzetesen tájékoztatni

kell.

A korlátozáshoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 18.

cikke tartalmazza.

8. A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés

korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség

Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről,

törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot

közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést

igényel. Az érintettet kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

9. Az adathordozhatósághoz való jog

9.1. A GDPR Rendeletben írt feltételekkel az érintett jogosult arra, hogy a rá

vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt,

széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja (lehetőség szerint

bármilyen adathordozón, pendrive-on vagy CD-n, vagy akár e-mail formájában),

továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa

anélkül, hogy ezt akadályozná azt az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a

rendelkezésére bocsátotta, ha

- az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul; és

- az adatkezelés automatizált módon történik.

9.2. Az érintett kérheti a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását

is.

9.3. Az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása nem sértheti a törléshez való jogot

(„az elfeledtetéshez való jogot”). Az adathordozhatósághoz való jog nem

alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű vagy az Adatkezelőre

ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett feladat

végrehajtásához szükséges. E jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és

szabadságait.

Az adathordozhatósághoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR

Rendelet 20. cikke tartalmazza.

2110. A tiltakozáshoz való jog

10.1. Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor

tiltakozzon személyes adatainak közérdeken, közfeladat végrehajtásán (GDPR

Rendelet 6. cikk (1) e)), vagy jogos érdeken (GDPR Rendelet 6. cikk f)) alapuló

kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben

az esetben az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az

adatkezelő bizonyítja, hogy az Adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok

indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és

szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez,

érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

10.2. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az

érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e

célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen

üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen

üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a

továbbiakban e célból nem kezelhetők.

10.3. Ezen jogokra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során

kifejezetten fel kell hívni annak figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást

egyértelműen és minden más információtól elkülönítve kell megjeleníteni.

10.4. Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból

vagy statisztikai célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével

kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen,

kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében

van szükség.

A tiltakozáshoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 21.

cikke tartalmazza.

11. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást

11.1. Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált

adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve

joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.

11.2. Ez a jogosultság nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:

- az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése

érdekében szükséges;

- meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi

lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek

védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy

- az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

Ezen jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 22. cikke tartalmazza.

12. Korlátozások

22Az Adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog

jogalkotási intézkedésekkel korlátozhatja a jogok és kötelezettségek (GDPR

Rendelet 12-22. cikk, 34. cikk és 5. cikk) hatályát, ha a korlátozás tiszteletben tartja

az alapvető jogok és szabadságok lényeges tartalmát, valamint az alábbiak

védelméhez szükséges és arányos intézkedés egy demokratikus társadalomban:

- nemzetbiztonság;

- honvédelem;

- közbiztonság;

- bűncselekmények megelőzése, nyomozása, felderítése vagy a vádeljárás

lefolytatása, illetve büntetőjogi szankciók végrehajtása, beleértve a közbiztonságot

fenyegető veszélyekkel szembeni védelmet és e veszélyek megelőzését;

- az Unió vagy valamely tagállam egyéb fontos, általános közérdekű célkitűzései,

különösen az Unió vagy valamely tagállam fontos gazdasági vagy pénzügyi érdeke,

beleértve a monetáris, a költségvetési és az adózási kérdéseket, a népegészségügyet

és a szociális biztonságot;

- a bírói függetlenség és a bírósági eljárások védelme;

- a szabályozott foglalkozások esetében az etikai vétségek megelőzése,

kivizsgálása, felderítése és az ezekkel kapcsolatos eljárások lefolytatása;

- a közhatalmi feladatok ellátásához kapcsolódó ellenőrzési, vizsgálati vagy

szabályozási tevékenység;

- az érintett védelme vagy mások jogainak és szabadságainak védelme;

- polgári jogi követelések érvényesítése.

13. Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről

13.1. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a

természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek

indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi

incidensről. E tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az

adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább a következőket:

- az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb

kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;

- ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető

következményeket;

- ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy

tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő

esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.

13.2. Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike

teljesül:

- az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott

végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok

tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a

titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem

jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;

- az Adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket

tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas

kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;

- a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az23érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan

hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony

tájékoztatását.

14. A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági

jogorvoslathoz való jog)

Az érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál – különösen

a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye

szerinti tagállamban –, ha az érintett megítélése szerint a rá vonatkozó személyes

adatok kezelése megsérti a GDPR Rendeletet. Az a felügyeleti hatóság, amelyhez a

panaszt benyújtották, köteles tájékoztatni az ügyfelet a panasszal kapcsolatos eljárási

fejleményekről és annak eredményéről, ideértve azt is, hogy az ügyfél jogosult

bírósági jogorvoslattal élni.

15. A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog

15.1. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme

nélkül, minden természetes és jogi személy jogosult a hatékony bírósági

jogorvoslatra a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével

szemben.

15.2. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme

nélkül, minden érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra, ha az illetékes

felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem

tájékoztatja az érintettet a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről

vagy annak eredményéről.

15.3. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye

szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.

15.4. Ha a felügyeleti hatóság olyan döntése ellen indítanak eljárást, amellyel

kapcsolatban az egységességi mechanizmus keretében a Testület előzőleg véleményt

bocsátott ki vagy döntést hozott, a felügyeleti hatóság köteles ezt a véleményt vagy

döntést a bíróságnak megküldeni.

16. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági

jogorvoslathoz való jog

16.1. A rendelkezésre álló közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó

jogorvoslatok – köztük a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog –

sérelme nélkül, minden érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha

megítélése szerint a személyes adatainak e rendeletnek nem megfelelő kezelése

következtében megsértették az e rendelet szerinti jogait.

16.2. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az adatkezelő

vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti tagállam bírósága előtt kell

megindítani. Az ilyen eljárás megindítható az érintett szokásos tartózkodási helye

szerinti tagállam bírósága előtt is, kivéve, ha az Adatkezelő vagy az adatfeldolgozó

valamely tagállamnak a közhatalmi jogkörében eljáró közhatalmi szerve.

X. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

23. A Szabályzat megállapítása és módosítása

A Szabályzat megállapítására és módosítására a Társaság ügyvezetője jogosult.

24. Intézkedések a szabályzat megismertetése

Jelen Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit a Társaság köteles a weboldalára látogató

természetes személyek, illetve a webshopban vásárló partnerek számára egyértelműen és

könnyen elérhető módon közzétenni. A szabályzatot úgy kell elérhetővé tenni, hogy annak

megismerése a szolgáltatások igénybevételét megelőzően vagy azzal egyidejűleg biztosított

legyen. A Társaság az adatkezelési tájékoztató elolvasására és elfogadására vonatkozó

lehetőséget a honlapon és a webshop felületén is biztosítja. A szabályzat megismerését szolgáló

közzététel módját és helyét jelen dokumentum 6. számú melléklete tartalmazza.

1. számú melléklet

HOZZÁJÁRULÓ NYILATKOZAT TERMÉSZETES SZEMÉLYEK

ADATAINAK KEZELÉSÉRE

Alulírott …………………………………….…………………….

lakcím: ……………………………………………………………

telefonszám: ………………………………………………………

email cím: …………………………………………………………

mint érintett – figyelemmel a GDPR 7-8. cikkére – jelen nyilatkozat aláírásával ezennel

hozzájárulok

ahhoz, hogy az AGRO MASTERS Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely:

8692 Szőlősgyörök, Arany János u. 33.; cégjegyzékszám: 14-09-319159 (vezetve a Kaposvári

Törvényszék Cégbírósága által); adószám: 27788837-2-14; törvényes képviselő: Szarvas

Zoltán ügyvezető; telefonszám: +36 30 343 7494; e-mail cím: info@agromasters.hu; honlap:

www.agromasters.hu), mint adatkezelő, az alábbi személyes adataimat határozatlan ideig

kezelje.

Személyes adat megnevezése Személyes adat

Név

Gazdaság megnevezése

Cím

Telefonszám

E-mailcím

Arckép

Videó

Cikk

Az adatkezelés célja, felhasználása:Tudomásul vettem azon adatkezelői tájékoztatást, hogy bármikor jogosult vagyok a

hozzájárulás visszavonására, írásban, indokolás nélkül. Ez azonban nem érinti a

hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

Tudomásul vettem és megértettem, hogy jogom van kérelmezni az adatkezelőtől a személyes

adataimhoz való hozzáférés biztosítását, jogom van továbbá az adatok helyesbítéséhez,

törléséhez, az adatkezelés korlátozásához, adathordozhatósághoz.

Megértettem, hogy probléma esetén személyesen, illetve írásban is jogosult vagyok felkeresni

az adatkezelőt.

Megértettem, hogy a jogaim megsértése esetén bírósági eljárást kezdeményezhetek az

adatkezelővel szemben.

Tudomásul vettem azt is, hogy panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság

Hatóságnál lehet élni (székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11., tel.: 06-1-391-1400, e-

mail címe: ugyfelszolgalat@naih.hu).

Megértettem, hogy a fenti rendelkezések az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679

rendelete (2016.04.27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése

tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK

rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR) 2018.05.25-i

életbelépése miatt váltak szükségessé.

Kelt:

……………………………………….

aláírás

bottom of page