ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT
Cég neve: AGRO MASTERS Hungary Kft.
Székhely: 8692 Szőlősgyörök, Arany János u. 33.
Adószám: 27788837-2-14
Cégjegyzékszám: 14-09-319159
Képviselő: Szarvas Zoltán ügyvezető
(továbbiakban: Társaság vagy Adatkezelő)
Jelen Szabályzat a Társaság adatkezelési tevékenységének belső szabályait tartalmazza AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016. április
27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről
és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) – való megfelelés céljából.
A Szabályzat és mellékleteinek utolsó módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét a
mai napon elfogadtam:
Szőlősgyörök, 2023. november 10.
__________________________
TARTALOMJEGYZÉK
I. FEJEZET - ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Szabályzat célja és hatálya
2. Fogalommeghatározások
II. FEJEZET - AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA
3. Az adatkezelés jogszerűsége
4 Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján
5. Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés
6. A Társaság adatkezelési tájékoztatója
III. FEJEZET - SZERZŐDÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK
7. Szerződő partnerek adatainak kezelése – vevők, szállítók nyilvántartása
8. Jogi személy ügyfelek, vevők, szállítók természetes személy képviselőinek elérhetőségi
adatai
9. Adatkezelés a Társaság webáruházában
IV. FEJEZET – HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉS
10. Látogatói adatkezelés a Társaság honlapján - Tájékoztatás sütik (cookie) alkalmazásáról
11. Hírlevél szolgáltatáshoz kapcsolódó adatkezelés
12. Direkt marketing célú adatkezelés
13. Marketing célú adatkezelésekhez kötődő adatkezelések
V. FEJEZET - JOGI KÖTELEZETTSÉGEN ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK
14. Adatkezelés adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából
15. Kifizetői adatkezelés
16. A Levéltári törvény szerint maradandó értékű iratokra vonatkozó adatkezelés
VI. FEJEZET - ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK
17. Adatbiztonsági intézkedések
VII. FEJEZET - ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE
18. Az adatvédelmi incidens fogalma
19. Adatvédelmi incidensek kezelés, orvoslása
20. Adatvédelmi incidensek nyilvántartása
VIII. FEJEZET - ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES
KONZULTÁCIÓ
21. Adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció
IX. FEJEZET - AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAI
28. Tájékoztatás az érintett jogairól
XI. FEJEZET - ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
22. A Szabályzat megállapítása és módosítása
23. Intézkedések a szabályzat megismertetése
MELLÉKLETEK
1. melléklet Adatkérő lap személyes adatok hozzájáruláson alapuló kezeléséhez
2. melléklet Adatkezelési tájékoztató az érintett természetes személy jogairól személyes
adatai kezelése vonatkozásában
3. melléklet Tájékoztató a munkavállaló személyes adatainak kezeléséről és személyhez
fűződő jogokról
5. melléklet Szerződéskötésekhez és megrendelés visszaigazolásához kötődő adatvédelmi
tájékoztatás
6. melléklet Tájékoztatás a szabályzat megismertetésének módjáról a weboldal látogatóival
és webshop vásárlókkal
I.) FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Szabályzat célja és hatálya
(1) E Szabályzat célja azon belső szabályok megállapítása és intézkedések megalapozása,
amelyek biztosítják, hogy a Társaság adatkezelő és adatfeldolgozó tevékenysége megfeleljen
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016.
április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR Rendelet) – továbbá az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
(a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
(2) E Szabályzat hatálya természetes személyre vonatkozó személyes adatok Társaság általi
kezelésére terjed ki.
(3) Egyéni vállalkozó, egyéni cég, őstermelő ügyfeleket, vevőket, szállítókat e szabályzat
alkalmazásában természetes személynek kell tekinteni.
(4) Szabályzat hatálya nem terjed ki az olyan személyes adatkezelésre, amely jogi személyekre
vonatkozik, beleértve a jogi személy nevét és formáját, valamint a jogi személy elérhetőségére
vonatkozó adatokat.
2. Fogalommeghatározások
E Szabályzat alkalmazásában irányadó fogalom meghatározásokat a GDPR Rendelet 4. cikke
tartalmazza. Ennek megfelelően emeljük ki a főbb fogalmakat:
1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”)
vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy
közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat,
online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági,
kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem
automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés,
rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés,
felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján,
összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük
korlátozása céljából;
4. „profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája,
amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos
személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági
helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez,
megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők
elemzésére vagy előrejelzésére használják;
5. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében
további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes3adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve, hogy az ilyen további információt
külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy
azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet
kapcsolni;
6 „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált
vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott
ismérvek alapján hozzáférhető;
7. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy
másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami
jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös
szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
8 „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
9 „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely
egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik
fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a
tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek
címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az
adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
10 „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval
vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt
a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
11 „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő
tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a
megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt
érintő személyes adatok kezeléséhez;
12. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más
módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,
megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést
eredményezi.
II.) FEJEZET
AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA
Az adatkezelés jogszerűsége
(1) A GDPR Rendelet 6. cikke értelmében a személyes adatok kezelése kizárólag akkor és
annyiban jogszerű, amennyiben legalább az egyike teljesül:
a) az érintett hozzájárulását adta,
b) az adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges,
c) az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges,
d) az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek
védelme miatt szükséges,
e) az adatkezelés közérdekű, vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány
gyakorlásának keretében végzett feladat ellátásához szükséges,
4f) az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez
szükséges
4. Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján
(1) Amennyiben a Társaság hozzájáruláson alapuló adatkezelést kíván végezni, az érintett
hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez az 1. számú melléklet szerinti adatkérő lap
szerinti tartalommal és tájékoztatással kell kérni.
(2) Hozzájárulásnak minősül az is, ha az érintett a Társaság internetes honlapjának
megtekintése során bejelöl egy erre vonatkozó négyzetet, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások igénybevétele során erre vonatkozó technikai beállításokat hajt
végre, valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott
összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez
egyértelműen jelzi. A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés ezért nem
minősül hozzájárulásnak.
(3) A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési
tevékenységre kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást
az összes adatkezelési célra vonatkozóan meg kell adni.
(4) Ha az érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében adja meg, amely más
ügyekre is vonatkozik – pl, értékesítési, szolgáltatási szerződés megkötése - a hozzájárulás
iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon kell előadni,
érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel. Az érintett
hozzájárulását tartalmazó ilyen nyilatkozat bármely olyan része, amely sérti a GDPR
Rendeletet, kötelező erővel nem bír.
(5) A Társaság nem kötheti szerződés megkötését, teljesítését olyan személyes adatok
kezeléséhez való hozzájárulás megadásához, amelyek nem szükségesek a szerződés
teljesítéséhez.
(6) A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak
megadását.
(7) Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett
adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése
céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását
követően is kezelheti.
5. Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés
(1) A jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés esetén a kezelhető adatok körére, az adatkezelés
céljára, az adatok tárolásának időtartamára, a címzettekre az alapul szolgáló jogszabály
rendelkezései irányadók.
(2) A jogi kötelezettség teljesítése jogcímén alapuló adatkezelés az érintett hozzájárulásától
független, mivel az adatkezelést jogszabály határozza meg. Az érintettel az adatkezelés
5megkezdése előtt ez esetben közölni kell, hogy az adatkezelés kötelező, továbbá az érintettet az
adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai
kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról,
az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról,
arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a rá vonatkozó jogi kötelezettség alapján
kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az
érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is. Kötelező adatkezelés
esetén a tájékoztatás megtörténhet az előbbi információkat tartalmazó jogszabályi
rendelkezésekre való utalás nyilvánosságra hozatalával is.
6. A Társaság adatkezelési tájékoztatója
(1) A Társaság általános adatkezelési tájékoztatóját és annak kivonatát a 2. számú
melléklet tartalmazza.
(2) gyakorlását.
A Társaság valamennyi adatkezelése során köteles biztosítani az érintett jogainak
III. FEJEZET
SZERZŐDÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK
Szerződő partnerek adatainak kezelése – vevők, szállítók nyilvántartása
(1) A Társaság a szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése,
megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezeli a vele vevőként, szállítóként
szerződött természetes személyek következő adatait:
1. név,
2. lakcímét,
3. székhelyének, telephelyének címe
4. adóazonosító jelét, adószámát,
5. személyi igazolvány számát,
6. telefonszámát, e-mail címét,
7. bankszámlaszámát,
8. vevőszámát (ügyfélszámát, rendelésszámát), online azonosítóját (vevők, szállítók
listája, törzsvásárlási listák),
(2) Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés
megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (pl.:
árajánlat kérés, vásárlói érdeklődés).
(3) A személyes adatok címzettjei: a Társaság ügyfél kiszolgálással kapcsolatos feladatokat
ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
(4) A személyes adatok tárolásának időtartama: a szerződés teljesítését, megszűnését
követő a Számviteli tv. 169. §-a alapján 8 év.
6(5) Az érintett természetes személlyel az adatkezelés megkezdése előtt tájékoztatni kell az
adatkezelésére irányadó szabályokról. Amennyiben írásbeli szerződéskötésre kerül a sor, a
tájékoztatás minden esetben írásban, a szerződés, illetve a megrendelés visszaigazolásának a
részeként történik, melynek javasolt szövegét jelen Szabályzat 5. számú melléklete
tartalmazza.
8. Jogi személy ügyfelek, vevők, szállítók természetes személy képviselőinek elérhetőségi
adatai
(1) A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve, címe, telefonszáma, e-
mail címe, online azonosítója.
(2) A személyes adatok kezelésének célja: a Társaság jogi személy partnerével kötött szerződés
teljesítése, üzleti kapcsolattartás, jogalapja: a szerződés megkötése és teljesítése.
(3) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal
kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói.
(4) A személyes adatok tárolásának időtartama: az üzleti kapcsolat, illetve az érintett
képviselői minőségének fennállását követő 2 évig.
(5) Az érintett természetes személlyel az adatkezelés megkezdése előtt tájékoztatni kell az
adatkezelésére irányadó szabályokról. Amennyiben írásbeli szerződéskötésre kerül a sor, a
tájékoztatás minden esetben írásban, a szerződés, illetve a megrendelés visszaigazolásának a
részeként történik, melynek javasolt szövegét jelen Szabályzat 5. számú melléklete
tartalmazza.
9. Adatkezelés a Társaság webáruházában
(1) A Társaság által működtetett webáruházban történő vásárlás távollévők között kötött
szerződésnek minősül, figyelemmel az Elker. törvényre és a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre. Webáruházban
történő vásárlás esetén az adatkezelés jogcíme a szerződés teljesítése.
(2) Webáruházban történő vásárlás esetén az adatkezelés jogalapja lehet a szerződés teljesítése.
(3) Az Elker. törvény 13/A.§ (1) bekezdése alapján az Társaság a szolgáltató az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának
meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak
számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti a
webáruházban regisztráló, vásárló azonosításához szükséges természetes személyazonosító
adatokat és lakcímet. Az Elker. törvény 13/A. § (2) bekezdése alapján a Társaság számlázás
céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével
kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, adószámot, lakcímet, szállítási címet,
valamint a szolgáltatás, megrendelés igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére
vonatkozó adatokat. Ezen túlmenően a Társaság kezelheti a webáruházban regisztráló, vásárló
telefonszámát, e-mail címét, bankszámlaszámát, online azonosítóját.
7(4) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal,
pénzüggyel, szállítással, marketing tevékenységével kapcsolatos feladatokat ellátó
munkavállalói, adatfeldolgozóként, a Társaság adózási, könyvviteli feladatait ellátó vállalkozás
munkavállalói, az adó és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából, a Társaság IT
szolgáltatója munkavállalói a tárhelyszolgáltatás teljesítése céljából, a futárszolgálat
munkavállalói a szállítási adatok vonatkozásában.
(5) A személyes adatok tárolásának időtartama: a vásárlás évét követő év 8 év a Számviteli
tv. 169. § előírásainak megfelelően.
(6) A webáruházban történő vásárlás során az Adatkezelési tájékoztatót (2. számú melléklet)
egy linkkel elérhetővé kell tenni.
IV. FEJEZET
HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK
IV. FEJEZET
HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK
10. Látogatói adatkezelés a Társaság weboldalán, tájékoztatás sütik (cookie)
alkalmazásáról
(1) A honlapra látogatót a honlapon tájékoztatni kell a sütik alkalmazásáról, és ehhez – a
technikailag elengedhetetlenül szükséges munkamenet (session) sütik kivételével – a
hozzájárulását kell kérni.
(2) A süti (angolul cookie) egy olyan adat, amit a meglátogatott weboldal küld a látogató
böngészőjének (változónév-érték formában), hogy az eltárolja és később ugyanaz a
weboldal be is tudja tölteni a tartalmát.
(3) Egy felhasználónak az elektronikus hírközlő végberendezésén csak az érintett felhasználó
világos és teljes körű – az adatkezelés céljára is kiterjedő – tájékoztatását követő
hozzájárulása alapján lehet adatot tárolni, vagy az ott tárolt adathoz hozzáférni (az
elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 155. § (4) bekezdése). Ez alapján a
Társaság weboldalán az első látogatáskor egy rövid összefoglalót kell adni a látogató
számára a sütik alkalmazásáról, és egy linken keresztül utalni kell a teljes körű tájékoztató
elérhetőségére (2. számú melléklet szerinti adatkezelési tájékoztató). E tájékoztatóval a
Társaság biztosítja, hogy a látogató a weboldal információs társadalommal összefüggő
szolgáltatásainak igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse,
hogy a Társaság mely adatkezelési célokból mely adat fajtákat kezel, ideértve az igénybe
vevővel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is.
(4) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker tv.)
13/A. § (3) bekezdése szerint a szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon
személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül
szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell
megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy
személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és
az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban8ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
11. Hírlevél szolgáltatáshoz kapcsolódó adatkezelés
(1) A weboldalon a hírlevél szolgáltatásra regisztráló természetes személy az erre vonatkozó
négyzet bejelölésével adhatja meg kifejezett előzetes hozzájárulását személyes adatai
kezeléséhez. Tilos a négyzet előre bejelölése. A feliratkozás során az Adatkezelési
tájékoztatót (2. melléklet) egy linkkel elérhetővé kell tenni. A hírlevélről az érintett a hírlevél
„Leiratkozás” alkalmazásának használatával, vagy írásban, vagy e-mailben tett
nyilatkozattal bármikor leiratkozhat, amely a hozzájárulás visszavonását jelenti. Ilyen
esetben a leiratkozó minden adatát haladéktalanul törölni kell. A leiratkozás után tilos újabb
hírlevelet küldeni a leiratkozó számára.
(2) A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve (vezetéknév, keresztnév),
e-mail címe.
(3) A személyes adatok kezelésének célja: hírlevél küldése a Társaság termékei, szolgáltatásai
tárgyában, reklámanyag küldése
(4) Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.
(5) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal,
marketing tevékenységével kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói,
adatfeldolgozóként a Társaság IT szolgáltatója munkavállalói a tárhelyszolgáltatás
teljesítése céljából.
(6) A személyes adatok tárolásának időtartama: a hírlevél-szolgáltatás fennállásáig, vagy az
érintett hozzájárulása visszavonásáig (törlési kérelméig).
12. Direkt marketing célú adatkezelés
(1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek, mint
címzettnek közvetlen megkeresése módszerével (közvetlen üzletszerzés), így különösen
elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján – a
gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII.
törvény 6. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel – kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz
a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.
(2) Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.
(3) A személyes adatok kezelésének célja a Társaság tevékenységéhez kapcsolódó direkt
marketing tevékenység folytatása, azaz reklámkiadványok, hírlevelek, aktuális ajánlatok
nyomtatott (postai) vagy elektronikus formában (e-mail) történő rendszeres vagy
időszakonkénti megküldése a regisztrációkor megadott elérhetőségekre.
(4) A Társaság által reklám-címzetti megkeresés céljára kezelhető személyes adatok köre: a
természetes személy neve, címe, telefonszáma, e-mail címe, online azonosító.
9(5) A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság ügyfélszolgálattal
kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, adatfeldolgozóként a Társaság IT szolgáltatója
szerverszolgáltatást végző munkavállalói, postai kézbesítés esetén a Posta munkavállalói.
(6) A személyes adatok tárolásának időtartama: a hozzájárulás visszavonásáig.
(7) A direkt marketing célú adatkezeléshez való hozzájárulásra a jelen szabályzat 1. melléklete
szerinti adatkérő lap alkalmazható.
13. Marketing célú megjelenésekhez kötődő adatkezelések
(1) Ezen adatkezelések célja a Társaság tevékenységéhez kapcsolódó nyomtatásban, illetve
online felületeken történő reklámozás elősegítése. Ilyen jellegű adatkezelés jogalapja
csakis az érintett hozzájárulása lehet.
(2) (3) (4) (5) (6) Az adatkezelés során érintett lehet: szerződéses partner, munkavállaló, harmadik fél, tehát
bárki, aki önként vállalja a reklámban való részvételét.
Az adatok köre: név, fénykép, videófelvétel.
A címzettek köre: a marketing célú megjelenéseket biztosító felületek – különösen honlap,
közösségi média, nyomtatott reklámanyagok - tekintetében adatfeldolgozónak minősülő
személyek.
Az adatok tárolásának időtartama: hozzájárulás visszavonásáig.
Az adatkezeléshez való hozzájárulásra a jelen szabályzat 1. melléklete szerinti adatkérő
lap alkalmazható.
V. FEJEZET
JOGI KÖTELEZETTSÉGEN ALAPULÓ ADATKEZELÉSEK
Adatkezelés adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából
(1) A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogalapján, törvényben előírt adó és számviteli
kötelezettségek teljesítése (könyvelés, adózás) céljából kezeli a vevőként, szállítóként vele
üzleti kapcsolatba lépő természetes személyek törvényben meghatározott adatait.
(2) A kezelt adatok:
- az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. (Áfa tv.) 169. § -a alapján
különösen: adószám, név, cím, adózási státusz;
- a Számviteli tv. 167. §-a alapján: név, cím, a gazdasági műveletet elrendelő személy
vagy szervezet megjelölése, az utalványozó és a rendelkezés végrehajtását igazoló személy,
valamint a szervezettől függően az ellenőr aláírása; a készletmozgások bizonylatain és a
pénzkezelési bizonylatokon az átvevő, az ellennyugtákon a befizető aláírása;
10- a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény alapján (Szja tv.):
vállalkozói igazolvány száma, őstermelői igazolvány száma, adóazonosító jel.
(3) A személyes adatok címzettjei: a Társaság adózási, könyvviteli, bérszámfejtési,
társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói.
(4) A személyes adatok tárolásának időtartama a Számviteli tv. 169. §-a alapján a jogalapot
adó jogviszony megszűnését követő 8 év.
15. Kifizetői adatkezelés
(1) A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogalapján, törvényben előírt adó és
járulékkötelezettségek teljesítése (adó, adóelőleg és járulékok megállapítása, bérszámfejtés,
társadalombiztosítási, nyugdíj ügyintézés) céljából kezeli azon érintettek – munkavállalók,
családtagjaik, foglalkoztatottak, egyéb juttatásban részesülők – adótörvényekben előírt
személyes adatait, akikkel kifizetői kapcsolatban áll.
(2) A kezelt adatok körét az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. tv. (Art.) 50.§-a határozza
meg, külön is kiemelve ebből: a természetes személy természetes személyazonosító adatait
(ideértve az előző nevet és a titulust is), nemét, állampolgárságát, a természetes személy
adóazonosító jelét, társadalombiztosítási azonosító jelét (TAJ szám).
(3) A személyes adatok címzettjei: a Társaság adózási, bérszámfejtési, társadalombiztosítási
(kifizetői) feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói.
(4) A személyes adatok tárolásának időtartama a Számviteli tv. 169. §-a alapján a jogalapot
adó jogviszony megszűnését követő 8 év.
16. A Levéltári törvény szerint maradandó értékű iratokra vonatkozó adatkezelés
(1) A Társaság jogi kötelezettsége teljesítése jogalapján kezeli a köziratokról, a
közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény
(Levéltári törvény) szerint maradandó értékűnek minősülő iratait abból a célból, hogy a
Társaság irattári anyagának maradandó értékű része épségben és használható állapotban a jövő
nemzedékei számára is fennmaradjon.
(2) Az adatok tárolásának időtartama: a közlevéltár részére történő átadásig.
(2) A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezetője, iratkezelést, irattárazást végző
munkavállalója, a közlevéltár munkatársa.
VI. FEJEZET
ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK
Adatbiztonsági intézkedések
11(1) A Társaság valamennyi célú és jogalapú adatkezelése vonatkozásában a személyes adatok
biztonsága érdekében köteles megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és
kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR Rendelet és az Infotv., érvényre
juttatásához szükségesek.
(2) Az Adatkezelő az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a véletlen vagy jogellenes
megsemmisítés, elvesztés, megváltoztatás, sérülés, jogosulatlan nyilvánosságra hozatal vagy az
azokhoz való jogosulatlan hozzáférés ellen.
(3) A Társaság a személyes adatokat bizalmas adatként minősíti és kezeli. A munkavállalókkal
a személyes adatok kezelésére vonatkozóan titoktartási kötelezettséget ír elő, amelyre a 6.
számú melléklet szerinti kikötést kell alkalmazni. A személyes adatokhoz való hozzáférést a
Társaság jogosultsági munkakörökhöz igazodóan korlátozza.
(4) A Társaság az informatikai rendszereket jelszóval, illetve tűzfallal védi és vírusvédelemmel
látja el.
(5) A Társaság az elektronikus adatfeldolgozást, nyilvántartást számítógépes program útján
végzi, amely megfelel az adatbiztonság követelményeinek. A program biztosítja, hogy az
adatokhoz csak célhoz kötötten, ellenőrzött körülmények között csak azon személyek férjenek
hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van.
(6) A személyes adatok automatizált feldolgozása során az adatkezelő és az adatfeldolgozó
további intézkedésekkel biztosítja:
a) a jogosulatlan adatbevitel megakadályozását;
b) az automatikus adatfeldolgozó rendszerek jogosulatlan személyek általi, adatátviteli
berendezés segítségével történő használatának megakadályozását;
c) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy a személyes adatokat adatátviteli
berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy továbbíthatják;
d) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy mely személyes adatokat, mikor és ki
vitte be az automatikus adatfeldolgozó rendszerekbe (naplózás);
e) a telepített rendszerek üzemzavar esetén történő helyreállíthatóságát és
f) azt, hogy az automatizált feldolgozás során fellépő hibákról jelentés készüljön.
(7) A Társaság a személyes adatok védelme érdekében gondoskodik az elektronikus úton
folytatott bejövő és kimenő kommunikáció ellenőrzéséről.
(8) A Társaság által kezelt személyes adatok interneten történő megosztása szigorúan tilos!
(9) A munkahelyen és a Társaság eszközein fájl letöltő-, játék-, csevegő-, szexuális
szolgáltatásokat kínáló oldalak látogatása szigorúan tilos!
(10) Külső forrásból kapott vagy letöltött, nem engedélyezett programok használata tilos!
(11) A folyamatban lévő munkavégzés, feldolgozás alatt lévő iratokhoz csak az illetékes
ügyintézők férhetnek hozzá, a személyzeti, a bér- és munkaügyi, valamint egyéb személyes
adatokat tartalmazó iratokat biztonságosan elzárva kell tartani.
(12) Biztosítani kell az adatok és az azokat hordozó eszközök, iratok megfelelő fizikai védelmét
VII. FEJEZET
ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE
Adatvédelmi incidens fogalma
(1) Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más
módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,
megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést
eredményezi (GDPR Rendelet 4. cikk 12.).
(2) Adatvédelmi incidens során sérül a titoktartási kötelezettség, a hozzáférhetőség és az
integritás. Márpedig ezek a GDPR Rendelet szerint is fontos alapelvek, melyek betartása
elsődleges feladata az Adatkezelőnek.
(3) A leggyakrabban előforduló incidensek lehetnek például: a laptop vagy mobil eszközök
elvesztése, személyes adatok nem biztonságos tárolása, adatok nem biztonságos továbbítása
(eltévedt levél), ügyfél- és vevő- partnerlisták illetéktelen másolása, továbbítása, szerver elleni
támadások, honlap feltörése, teszt rendszerben éles adatokkal dolgoznak, adat továbbítás nyílt
formátumban, közös hozzáférések használata, selejtezés esetén a háttértárolók nem
sterilizálása, üzemzavar.
19. Adatvédelmi incidensek kezelés, orvoslása
(1) Adatvédelmi incidensek megelőzése, kezelése, a vonatkozó jogi előírások betartása a
Társaság cégvezetőjének a feladata.
(2) Az informatikai rendszereken naplózni és elemezni kell a hozzáféréseket és hozzáférési
kísérleteket.
(3) Amennyiben a társaság ellenőrzésre jogosult munkavállalói a feladataik ellátása során
adatvédelmi incidenst észlelnek, haladéktalanul értesíteniük kell a Társaság vezetőjét, valamint
az erre kijelölt személyt.
(4) A Társaság munkavállalói kötelesek jelenteni a Társaság vezetőjének, vagy a munkáltatói
jogok gyakorlójának, ha adatvédelmi incidenst, vagy arra utaló eseményt észlelnek.
(5) Adatvédelmi incidens bejelentése esetén a Társaság vezetője – az informatikai szakember
bevonásával – haladéktalanul megvizsgálja a bejelentést, ennek során azonosítani kell az
incidenst, el kell dönteni, hogy valódi incidensről, vagy téves riasztásról van szó. Meg kell
vizsgálni és meg kell állapítani:
- az incidens bekövetkezésének időpontját és helyét,
- az incidens leírását, körülményeit, hatásait,
- az incidens során kompromittálódott adatok körét, számosságát,
- a kompromittálódott adatokkal érintett személyek körét,
- az incidens elhárítása érdekében tett intézkedések leírását,
- a kár megelőzése, elhárítása, csökkentése érdekében tett intézkedések leírását.
(6) Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az érintett rendszereket, személyeket, adatokat13be kell határolni és el kell különíteni és gondoskodni kell az incidens bekövetkezését
alátámasztó bizonyítékok begyűjtéséről és megőrzéséről. Ezt követően lehet megkezdeni a
károk helyreállítását és a jogszerű működés visszaállítását.
(7) Az adatvédelmi incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni
vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes
adataik feletti rendelkezés elvesztését vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos
megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást vagy a személyazonossággal való visszaélést, a
pénzügyi veszteséget, az álnevesítés engedély nélküli feloldását, a jó hírnév sérelmét, a szakmai
titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve
természetes személyeket sújtó egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrányt.
(8) Amint az Adatkezelő tudomására jut az adatvédelmi incidens, azt indokolatlan késedelem
nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a
tudomására jutott, bejelenteni köteles az illetékes felügyeleti hatóságnál, kivéve, ha az
elszámoltathatóság elvével összhangban bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens
valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.
Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az előírt
információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben is közölni lehet.
(9) Az érintettet az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja, ha az adatvédelmi
incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és
szabadságaira nézve, annak érdekében, hogy megtehesse a szükséges óvintézkedéseket. A
tájékoztatásnak tartalmaznia kell annak leírását, hogy milyen jellegű az adatvédelmi incidens,
valamint az érintett a természetes személynek szóló, a lehetséges hátrányos hatások enyhítését
célzó javaslatokat. Az érintettek tájékoztatásáról az észszerűség keretei között a lehető
leghamarabb gondoskodni kell, szorosan együttműködve a felügyeleti hatósággal, és betartva
az általa vagy más érintett hatóságok például bűnüldöző hatóságok által adott útmutatást.
(10) Meg kell bizonyosodni arról, hogy az összes megfelelő technológiai védelmi és szervezési
intézkedés végrehajtásra került-e, egyrészt az adatvédelmi incidens haladéktalan megállapítása,
másrészt a felügyeleti hatóságnak történő bejelentés és az érintett sürgős értesítése érdekében.
Azt, hogy az értesítésre indokolatlan késedelem nélkül került-e sor, különösen az adatvédelmi
incidens jellegére és súlyosságára, valamint annak az érintettre gyakorolt következményeire,
illetve hátrányos hatásaira figyelemmel kell megállapítani. A felügyeleti hatóságnak történt
bejelentést az e rendeletben meghatározott feladataival és hatásköreivel összhangban történő
beavatkozását eredményezheti.
(11) Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem
igazolására szolgáló indokokat is. Az adatfeldolgozó az adatvédelmi incidenst, az arról való
tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem nélkül bejelenti az Adatkezelőnek.
(12) A bejelentésben legalább:
- ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek
kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és
hozzávetőleges számát;
- közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb
kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
- ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
- ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett
14intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos
következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Jelen szabályzat 7. számú melléklete tartalmazza az incidens bejelentő papír alapú űrlapot.
20. Adatvédelmi incidensek nyilvántartása
(1) Az adatvédelmi incidensekről nyilvántartást kell vezetni, amely tartalmazza:
- az érintett személyes adatok körét,
- az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát,
- az adatvédelmi incidens időpontját,
- az adatvédelmi incidens körülményeit, hatásait,
- az adatvédelmi incidens orvoslására megtett intézkedéseket,
- az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
(2) A nyilvántartásban szereplő adatvédelmi incidensekre vonatkozó adatokat 5 évig meg kell
őrizni.
VIII. FEJEZET
ADATVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLAT ÉS ELŐZETES KONZULTÁCIÓ
Adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció
(1) Ha az adatkezelés valamely – különösen új technológiákat alkalmazó – típusa, figyelemmel
annak jellegére, hatókörére, körülményére és céljaira, valószínűsíthetően magas kockázattal jár
a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, akkor az adatkezelő az adatkezelést
megelőzően hatásvizsgálatot végez arra vonatkozóan, hogy a tervezett adatkezelési műveletek
a személyes adatok védelmét hogyan érintik. Olyan egymáshoz hasonló típusú adatkezelési
műveletek, amelyek egymáshoz hasonló magas kockázatokat jelentenek, egyetlen
hatásvizsgálat keretei között is értékelhetőek.
(2) Ha az adatvédelmi hatásvizsgálat megállapítja, hogy az adatkezelés az adatkezelő által a
kockázat mérséklése céljából tett intézkedések hiányában valószínűsíthetően magas kockázattal
jár, a személyes adatok kezelését megelőzően az adatkezelő konzultál a felügyeleti hatósággal.
(3) Adatvédelmi hatásvizsgálatot különösen az alábbi esetekben kell elvégezni:
- természetes személyekre vonatkozó egyes személyes jellemzők olyan módszeres és
kiterjedt értékelése, amely automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is –alapul és
amelyre a természetes személy tekintetében joghatással bíró vagy a természetes személyt
hasonlóképpen jelentős mértékben érintő döntések épülnek,
- személyes adatok különleges kategóriái kezelésének esetében,
- nyilvános helyek nagymértékű, módszeres megfigyelése esetében,
- jogszabály által előírt egyéb esetekben.
(4) Az adatvédelmi hatásvizsgálat minimális tartalma:
- a tervezett adatkezelési műveletek módszeres leírása és az adatkezelés céljainak
ismertetése, beleértve adott esetben az adatkezelő által érvényesíteni kívánt jogos érdeket,
15- az adatkezelés céljaira figyelemmel az adatkezelési műveletek szükségességi és
arányossági vizsgálata,
- az érintett jogait és szabadságait érintő kockázatok vizsgálata és a kockázatok kezelését
célzó intézkedések bemutatása, ideértve a GDPR rendelkezéseivel való összhang
igazolását szolgáló, az érintettek és más személyek jogait és jogos érdekeit figyelembe vevő
garanciákat, biztonsági intézkedéseket és mechanizmusokat.
(5) Az adatkezelőnek nem kell végeznie hatásvizsgálatot abban az esetben, ha
- az adatkezelés valószínűsíthetően nem jár magas kockázattal a természetes személyek
jogaira és szabadságaira nézve,
- az adatkezelés a jellegét, hatókörét, körülményét és céljait tekintve nagyon hasonlít
olyan adatkezelésre, amelyről már készült adatvédelmi hatásvizsgálat. Ilyen esetekben
felhasználhatók a hasonló adatkezelés adatvédelmi hatásvizsgálatának eredményei.
- az adatkezelési műveleteket felügyeleti hatóság meghatározott, azóta változatlan
feltételek mellett 2018 májusa előtt ellenőrizte,
- amennyiben az adatkezelés jogi kötelezettségen vagy közhatalmi jogosítvány
gyakorlásának jogcímén történik, jog szabályozza az adott adatkezelési műveletet és a jogalap
megállapítása során már készült adatvédelmi hatásvizsgálat (kivéve, ha a tagállam kimondta,
hogy az adatkezelési műveletet megelőzően hatásvizsgálatot szükséges végezni),
- az adatkezelés szerepel azoknak az adatkezelési műveleteknek a (felügyeleti hatóság
által összeállított) nem kötelező jegyzékében, amelyekre vonatkozóan nem kell adatvédelmi
hatásvizsgálatot végezni.
(6) Az adatvédelmi hatásvizsgálat menetét az adatkezelő a törvényi előírások
figyelembevételével saját maga határozza meg. Amennyiben a cég nem tud megfelelő
intézkedéseket hozni a kockázatok elfogadható szintre való csökkentésére (tehát a fennmaradó
kockázatok továbbra is jelentősek), akkor kötelező konzultálni a felügyeleti hatósággal.
(7) Az adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció részletes szabályaira a GDPR
Rendelet 35-36. cikkei és az Infotv. rendelkezései irányadók.
IX. FEJEZET
AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAI
22. Tájékoztatás az érintett jogairól
(1) Az érintett jogai röviden összefoglalva:
1. átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának elősegítése
2. előzetes tájékozódáshoz való jog – ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik
3. az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes
adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg
4. az érintett hozzáférési joga
5. a helyesbítéshez való jog
6. a törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
7. az adatkezelés korlátozásához való jog
8. a személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés
korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
9. az adathordozhatósághoz való jog
1610. a tiltakozáshoz való jog
11. automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
12. korlátozások
13. az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
14. a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való
jog)
15. 16. a felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz
való jog
(2) Az érintett jogai részletesen:
1. Átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának
elősegítése
1.1. Az Adatkezelőnek az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó
valamennyi információt és minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és
könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva kell
nyújtania, különösen a gyermekeknek címzett bármely információ esetében. Az
információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat
is – kell megadni. Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy
más módon igazolták az érintett személyazonosságát.
1.2. Az Adatkezelőnek elő kell segítenie az érintett jogainak a gyakorlását.
1.3. Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem
beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a jogai
gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. E határidő a GDPR
Rendeletben írt feltételekkel további két hónappal meghosszabbítható, amelyről az
érintettet tájékoztatni kell.
1.4. Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán,
késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül
tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy
az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági
jogorvoslati jogával.
1.5. Az Adatkezelő az információkat és az érintett jogairól szóló tájékoztatást és
intézkedést díjmentesen biztosítja, azonban egyes esetekben vannak kivételek, ezen
szabályozás alól:
Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő
jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás
nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:
a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az
adatkezelőt terheli.
171.6. Ha az adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó
természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett
személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.
Az átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett jogainak gyakorlására
vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 12. cikke tartalmazza.
2. Előzetes tájékozódáshoz való jog, ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik
2.1. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és
információkról az adatkezelés megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjon. Ennek
keretében az érintettet tájékoztatni kell:
- az adatkezelő és képviselője kilétéről és elérhetőségeiről,
- az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségeiről (ha van ilyen),
- a személyes adatok tervezett kezelésének céljáról, valamint az adatkezelés
jogalapjáról,
- jogos érdek érvényesítésén alapuló adatkezelés esetén, az adatkezelő vagy
harmadik fél jogos érdekeiről,
- a személyes adatok címzettjeiről – akikkel a személyes adatot közlik -, illetve a
címzettek kategóriáiról, ha van ilyen;
- adott esetben annak tényéről, hogy az Adatkezelő harmadik országba vagy
nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat.
2.2. A tisztességes és átlátható adatkezelés biztosítása érdekében az Adatkezelőnek
az érintettet a következő kiegészítő információkról kell tájékoztatnia:
- a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, ezen
időtartam meghatározásának szempontjairól;
- az érintett azon jogáról, hogy kérelmezheti az Adatkezelőtől a rá vonatkozó
személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének
korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az
érintett adathordozhatósághoz való jogáról;
- az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a
visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;
- arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses
kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint, hogy az
érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen lehetséges
következményeikkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;
- az automatizált döntéshozatal tényéről, ideértve a profilalkotást is, valamint
legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikáról, és arra vonatkozóan érthető
információkról, hogy az ilyen Adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre
nézve milyen várható következményekkel bír.
2.3. Ha az Adatkezelő a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további
adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az
érintettet erről az eltérő célról és minden releváns kiegészítő információról.
Az előzetes tájékozódáshoz való jog részletes szabályait a GDPR Rendelet 13. cikke
18tartalmazza.
3. Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a
személyes adatokat az Adatkezelő nem tőle szerezte meg.
3.1. Ha az Adatkezelő a személyes adatokat nem az érintettől szerezte meg, az
érintettet az adatkezelőnek a személyes adatok megszerzésétől számított legkésőbb
egy hónapon belül; ha a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára
használják, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmával; vagy ha
várhatóan más címzettel is közlik az adatokat, legkésőbb a személyes adatok első
alkalommal való közlésekor tájékoztatnia kell az előbbi pontban írt tényekről és
információkról, továbbá az érintett személyes adatok kategóriáiról, valamint a
személyes adatok forrásáról és adott esetben arról, hogy az adatok nyilvánosan
hozzáférhető forrásokból származnak-e.
3.2. A további szabályokra az előzetes tájékozódáshoz való joggal kapcsolatban írtak
irányadók.
E tájékoztatás részletes szabályait a GDPR Rendelet 14. cikke tartalmazza.
4. Az érintett hozzáférési joga
4.1. Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra
vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen
adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az előbbi
2-3. pontban írt kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon.
4.2. Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére
történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a
továbbításra vonatkozóan a GDPR Rendelet 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról.
4.3. Az Adatkezelőnek az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az
érintett rendelkezésére kell bocsátania. Az érintett által kért további másolatokért az
Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat
fel.
Az érintett hozzáférési jogára vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 15.
cikke tartalmazza.
5. A helyesbítéshez való jog
5.1. A helyesbítéshez való jog érvényesülése érdekében az Adatkezelő, ha az általa,
illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt
személyes adatok pontatlanok, helytelenek vagy hiányosak, azokat - különösen az
érintett kérelmére - haladéktalanul pontosítja vagy helyesbíti, illetve ha az az
adatkezelés céljával összeegyeztethető, az érintett által rendelkezésére bocsátott
további személyes adatokkal vagy az érintett által a kezelt személyes adatokhoz
fűzött nyilatkozattal kiegészíti.
5.2. Az Adatkezelő mentesül a fenti kötelezettség alól, ha
19- a pontos, helytálló, illetve hiánytalan személyes adatok nem állnak
rendelkezésére és azokat az érintett sem bocsátja rendelkezésére, vagy
- az érintett által rendelkezésére bocsátott személyes adatok valódisága kétséget
kizáróan nem állapítható meg.
6. A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
6.1. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem
nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra,
hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül
törölje ha
- célja megszűnt vagy az adatok további kezelése már nem szükséges az
adatkezelés céljának megvalósulásához;
- az érintett visszavonja a hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más
jogalapja;
- az érintett tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű
ok az adatkezelésre;
- a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban
előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
- a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermeknek kínált, információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor;
- határozott, vagy jogszabályban előírt, vagy hozzájárulás esetén ott
meghatározott időtartam eltelt.
6.2. A törléshez való jog nem érvényesíthető, ha az adatkezelés szükséges
- a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása
céljából;
- az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség
teljesítése, illetve közérdekből vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi
jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
- a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
- a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy
statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog valószínűsíthetően lehetetlenné
tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
- jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
A törléshez való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 17. cikke
tartalmazza.
7. Az adatkezelés korlátozásához való jog
7.1. Az adatkezelés korlátozása esetén az ilyen személyes adatokat a tárolás
kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy
jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos
közérdekéből lehet kezelni.
7.2. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést,
ha az alábbiak valamelyike teljesül:
20- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra
az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a
személyes adatok pontosságát;
- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri
azok felhasználásának korlátozását;
- az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés
céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
- az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az
időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos
indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
7.3. Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az érintettet előzetesen tájékoztatni
kell.
A korlátozáshoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 18.
cikke tartalmazza.
8. A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés
korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről,
törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot
közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést
igényel. Az érintettet kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
9. Az adathordozhatósághoz való jog
9.1. A GDPR Rendeletben írt feltételekkel az érintett jogosult arra, hogy a rá
vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt,
széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja (lehetőség szerint
bármilyen adathordozón, pendrive-on vagy CD-n, vagy akár e-mail formájában),
továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa
anélkül, hogy ezt akadályozná azt az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a
rendelkezésére bocsátotta, ha
- az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul; és
- az adatkezelés automatizált módon történik.
9.2. Az érintett kérheti a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását
is.
9.3. Az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása nem sértheti a törléshez való jogot
(„az elfeledtetéshez való jogot”). Az adathordozhatósághoz való jog nem
alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű vagy az Adatkezelőre
ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett feladat
végrehajtásához szükséges. E jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és
szabadságait.
Az adathordozhatósághoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR
Rendelet 20. cikke tartalmazza.
2110. A tiltakozáshoz való jog
10.1. Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor
tiltakozzon személyes adatainak közérdeken, közfeladat végrehajtásán (GDPR
Rendelet 6. cikk (1) e)), vagy jogos érdeken (GDPR Rendelet 6. cikk f)) alapuló
kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben
az esetben az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az
adatkezelő bizonyítja, hogy az Adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok
indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és
szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
10.2. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az
érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e
célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen
üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen
üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a
továbbiakban e célból nem kezelhetők.
10.3. Ezen jogokra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során
kifejezetten fel kell hívni annak figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást
egyértelműen és minden más információtól elkülönítve kell megjeleníteni.
10.4. Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból
vagy statisztikai célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével
kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen,
kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében
van szükség.
A tiltakozáshoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 21.
cikke tartalmazza.
11. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
11.1. Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált
adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve
joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
11.2. Ez a jogosultság nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
- az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése
érdekében szükséges;
- meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi
lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek
védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
- az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.
Ezen jogra vonatkozó részletes szabályokat a GDPR Rendelet 22. cikke tartalmazza.
12. Korlátozások
22Az Adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog
jogalkotási intézkedésekkel korlátozhatja a jogok és kötelezettségek (GDPR
Rendelet 12-22. cikk, 34. cikk és 5. cikk) hatályát, ha a korlátozás tiszteletben tartja
az alapvető jogok és szabadságok lényeges tartalmát, valamint az alábbiak
védelméhez szükséges és arányos intézkedés egy demokratikus társadalomban:
- nemzetbiztonság;
- honvédelem;
- közbiztonság;
- bűncselekmények megelőzése, nyomozása, felderítése vagy a vádeljárás
lefolytatása, illetve büntetőjogi szankciók végrehajtása, beleértve a közbiztonságot
fenyegető veszélyekkel szembeni védelmet és e veszélyek megelőzését;
- az Unió vagy valamely tagállam egyéb fontos, általános közérdekű célkitűzései,
különösen az Unió vagy valamely tagállam fontos gazdasági vagy pénzügyi érdeke,
beleértve a monetáris, a költségvetési és az adózási kérdéseket, a népegészségügyet
és a szociális biztonságot;
- a bírói függetlenség és a bírósági eljárások védelme;
- a szabályozott foglalkozások esetében az etikai vétségek megelőzése,
kivizsgálása, felderítése és az ezekkel kapcsolatos eljárások lefolytatása;
- a közhatalmi feladatok ellátásához kapcsolódó ellenőrzési, vizsgálati vagy
szabályozási tevékenység;
- az érintett védelme vagy mások jogainak és szabadságainak védelme;
- polgári jogi követelések érvényesítése.
13. Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
13.1. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a
természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek
indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi
incidensről. E tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az
adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább a következőket:
- az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb
kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
- ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető
következményeket;
- ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy
tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő
esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
13.2. Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike
teljesül:
- az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott
végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok
tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a
titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem
jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
- az Adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket
tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas
kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
- a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az23érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan
hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony
tájékoztatását.
14. A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági
jogorvoslathoz való jog)
Az érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál – különösen
a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye
szerinti tagállamban –, ha az érintett megítélése szerint a rá vonatkozó személyes
adatok kezelése megsérti a GDPR Rendeletet. Az a felügyeleti hatóság, amelyhez a
panaszt benyújtották, köteles tájékoztatni az ügyfelet a panasszal kapcsolatos eljárási
fejleményekről és annak eredményéről, ideértve azt is, hogy az ügyfél jogosult
bírósági jogorvoslattal élni.
15. A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
15.1. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme
nélkül, minden természetes és jogi személy jogosult a hatékony bírósági
jogorvoslatra a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével
szemben.
15.2. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme
nélkül, minden érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra, ha az illetékes
felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem
tájékoztatja az érintettet a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről
vagy annak eredményéről.
15.3. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye
szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
15.4. Ha a felügyeleti hatóság olyan döntése ellen indítanak eljárást, amellyel
kapcsolatban az egységességi mechanizmus keretében a Testület előzőleg véleményt
bocsátott ki vagy döntést hozott, a felügyeleti hatóság köteles ezt a véleményt vagy
döntést a bíróságnak megküldeni.
16. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági
jogorvoslathoz való jog
16.1. A rendelkezésre álló közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó
jogorvoslatok – köztük a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog –
sérelme nélkül, minden érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha
megítélése szerint a személyes adatainak e rendeletnek nem megfelelő kezelése
következtében megsértették az e rendelet szerinti jogait.
16.2. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az adatkezelő
vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti tagállam bírósága előtt kell
megindítani. Az ilyen eljárás megindítható az érintett szokásos tartózkodási helye
szerinti tagállam bírósága előtt is, kivéve, ha az Adatkezelő vagy az adatfeldolgozó
valamely tagállamnak a közhatalmi jogkörében eljáró közhatalmi szerve.
X. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
23. A Szabályzat megállapítása és módosítása
A Szabályzat megállapítására és módosítására a Társaság ügyvezetője jogosult.
24. Intézkedések a szabályzat megismertetése
Jelen Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit a Társaság köteles a weboldalára látogató
természetes személyek, illetve a webshopban vásárló partnerek számára egyértelműen és
könnyen elérhető módon közzétenni. A szabályzatot úgy kell elérhetővé tenni, hogy annak
megismerése a szolgáltatások igénybevételét megelőzően vagy azzal egyidejűleg biztosított
legyen. A Társaság az adatkezelési tájékoztató elolvasására és elfogadására vonatkozó
lehetőséget a honlapon és a webshop felületén is biztosítja. A szabályzat megismerését szolgáló
közzététel módját és helyét jelen dokumentum 6. számú melléklete tartalmazza.
1. számú melléklet
HOZZÁJÁRULÓ NYILATKOZAT TERMÉSZETES SZEMÉLYEK
ADATAINAK KEZELÉSÉRE
Alulírott …………………………………….…………………….
lakcím: ……………………………………………………………
telefonszám: ………………………………………………………
email cím: …………………………………………………………
mint érintett – figyelemmel a GDPR 7-8. cikkére – jelen nyilatkozat aláírásával ezennel
hozzájárulok
ahhoz, hogy az AGRO MASTERS Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely:
8692 Szőlősgyörök, Arany János u. 33.; cégjegyzékszám: 14-09-319159 (vezetve a Kaposvári
Törvényszék Cégbírósága által); adószám: 27788837-2-14; törvényes képviselő: Szarvas
Zoltán ügyvezető; telefonszám: +36 30 343 7494; e-mail cím: info@agromasters.hu; honlap:
www.agromasters.hu), mint adatkezelő, az alábbi személyes adataimat határozatlan ideig
kezelje.
Személyes adat megnevezése Személyes adat
Név
Gazdaság megnevezése
Cím
Telefonszám
E-mailcím
Arckép
Videó
Cikk
Az adatkezelés célja, felhasználása:Tudomásul vettem azon adatkezelői tájékoztatást, hogy bármikor jogosult vagyok a
hozzájárulás visszavonására, írásban, indokolás nélkül. Ez azonban nem érinti a
hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Tudomásul vettem és megértettem, hogy jogom van kérelmezni az adatkezelőtől a személyes
adataimhoz való hozzáférés biztosítását, jogom van továbbá az adatok helyesbítéséhez,
törléséhez, az adatkezelés korlátozásához, adathordozhatósághoz.
Megértettem, hogy probléma esetén személyesen, illetve írásban is jogosult vagyok felkeresni
az adatkezelőt.
Megértettem, hogy a jogaim megsértése esetén bírósági eljárást kezdeményezhetek az
adatkezelővel szemben.
Tudomásul vettem azt is, hogy panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóságnál lehet élni (székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11., tel.: 06-1-391-1400, e-
mail címe: ugyfelszolgalat@naih.hu).
Megértettem, hogy a fenti rendelkezések az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679
rendelete (2016.04.27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése
tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK
rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR) 2018.05.25-i
életbelépése miatt váltak szükségessé.
Kelt:
……………………………………….
aláírás
